الإثنين 17 يونيو 2024

قصة الشاب أحمد

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات

موقع أيام نيوز

أحمد كان شاب على وش جواز شاب زي اي شاب ليه اخت متجوزة وقاعده مع جوزها في السعودية ابوه مټوفي وسايب ورث كبير جدا ومن ساعتها أحمد قاعد مع والدته.
أحمد شاف نهى في فرح صاحبه ونهى كانت صاحبة العروسة.. المهم اعجب احمد بيها ومع الوقت اتخطبوا واتجوزوا..
ام أحمد كانت فرحانه جدا بنهى وكانت بتعاملها زي بنتها بالظبط بس نهى مع الوقت كانت شايفه ان أحمد مرتبط جدا جدا بوالدته وأخته.. وده شيء اكتشفته نهى بعد الجواز..
مع الوقت نهى نسيت معاملة ام احمد الكويسة ليها وبدأت تغير منها وبنتها كانت تشوف احمد مابيعزش عنهم اي حاجة من فلوس وطلبات واي حاجة يعوزوها رغم انه كان بيعمل مع نهى كده واكتر كان بيحاول مايفرقش بينهم.
نهى فكرت ف ازاي تخلص من حماتها بأى طريقة فضلت سنة تفكر خصوصا بعد السنة دي مكنتش لسه حملت الخۏف سيطر عليها جواها جاس ان هل ممكن كل العز ده تتحرم منه.
وخاېفة احمد يتجوز عليها بس كان شغلها الشاغل والأهم ازاي تخلص من حماتها.

علشان كده قصرت نهى مسافات طويلة وقررت تعمل سحر سفلي لحماتها وده اللي حصل فعلا!!.
خدت حاجة من اطرها وراحت لدجال وبدأت تنفذ عليها السحر السفلي اللي لازم اوضح هنا انهبيقوم على الڼجاسة هتفهموا يعني ايه خلال السطور اللي جاية!.
طبعا ام احمد اتبهدلت حرفيا لدرجة انها كل ما تدخل الحمام تاخد دش تلاقي الدش بينزل ده غير اللي كان بيزقها في الحمام!.
تصحى من النوم تلاقي هدومها تفتح عنيها ف عز الليل تلاقي وش اسود باصص عليها بعيونمفتوحة على اخرها!.
مستحملتش وحكت لاحمد وبما أن بنتها في السعودية احمد قرر يسفرها تعمل عمره لكن هناك حصلت کاړثة.. لأن ام احمد اول ما دخلت الكعبة ماتشوفش حاجة ثواني بس علشان الموضوع يوصلكم ام احمد مكنتش بتشوف الكعبة نفسها!.
روحت وتاني يوم راحت تاني برضه مابتشوفش الكعبة المهم بعد عشر ايام ام احمد نزلت بيتها ونفس النظام ولما احمد اهتم بأمه زيادة خصوصا بعد اللي بيحصلها يوميا من اذى بسبب السحر.
نهى
 

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات